Poistná udalosť: John, hlavne žiadnu paniku, nie si v tom sám

30. mája 2023
|
278 zobrazení
|
3 minúty
|

Tiež vám pri uzavretí poistenia tak odľahne? Zrazu máte pocit, že sa nič nemôže stať a máte chuť hýbať sa po svete tanečným krokom. No občas sa poistná udalosť predsa len pritrafí. Vy potom nad ňou stojíte ako John Travolta v tom známom gifku (ak náhodou neviete, tak nájdete ho nižšie). Predtým, než si vysvetlíme, ako postupovať a prečo v tom nemusíte byť sami, si dáme jednu definíciu.

Čo je poistná udalosť 

Poistná udalosť je náhodná udalosť, pri ktorej vzniká nárok na poistné plnenie a povinnosťou poisťovateľa je nahradiť vzniknutú škodu. Samozrejme, vznik tej udalosti musí byť definovaný v poistnej zmluve a všeobecných poistných podmienkach.

Poistenie sa vzťahuje len na poistné udalosti, ktoré nastanú v priebehu trvania poistenia. To znamená, že ak vám skončila poistka týždeň predtým, než nastala poistná udalosť, túto udalosť už poistka nekryje.

Ako postupovať pri poistnej udalosti

Existuje veľké množstvo poistných udalostí – od krádeže auta až po vytopenie bytu. To vytopenie som spomenul zámerne, pretože na tomto príklade si vysvetlíme postup. Máme Johna, ktorému vytopilo byt (to preto sa tak neveriacky obzerá okolo seba). Čo by mal teraz robiť?

  1. Ihneď kontaktujte asistenčnú službu poisťovne a riaďte sa ich pokynmi. 
  2. Zdokumentuje poistnú udalosť fotografiami alebo videom.
  3. Snažte sa neodstraňovať a nepresúvať zničené veci – ak už to musíte urobiť napríklad kvôli bezpečnosti, tak predtým nezabudnite vyhotoviť fotodokumentáciu a spísať zoznam poškodených vecí.
  4. Pripravte si všetky doklady k poisteniu a poistenej nehnuteľnosti a nahláste poisťovni všetky potrebné informácie, ako je napríklad číslo poistnej zmluvy, údaje o poistníkovi, dátum a miesto vzniku škody.
  5. Poistnú udalosť ohláste poisťovni aj písomne alebo online.
  6. Ak to bude potrebné, z poisťovne vás bude kontaktovať obhliadkár, s ktorým si dohodnete termín obhliadky. Ak nie, poisťovňa vyhodnotí poistnú udalosť na základa dodaných fotiek. 

Nič nepodpisujte pred prečítaním – to znamená, že ani správu o obhliadke nepodpisujte skôr, ako si ju dôkladne prečítate.

Poistná udalosť neznamená, že ste v tom sami

Umenie nie je uzatvoriť produkt, zhrabnúť províziu a už sa neozvať. To dokáže každý finančný sprostredkovateľ. 

Pre náš tím vo Vybavene je dôležité ubezpečiť klienta, že uzavretím produktu naša spolupráca len začína. Práve pri vzniku poistnej udalosti sa tu snažíme byť pre neho a pomôcť mu najlepšie ako vieme. 

Poistná udalosť znamená, že sa snažíme za vás vyriešiť všetky papierovačky, komunikáciu s poisťovňou, prípadne aj správne naformulovať všetky dokumenty. Preto naši klienti volajú najskôr nám a my im ďalej vysvetlíme postup.

Bonus: tip na užitočnú appku

Ak by ste predsa len chceli vedieť, čo máte robiť pri rôznych typoch poistných udalostí, odporúčam mobilnú aplikáciu Čo robiť ak. Nájdete v nej postupy a tiež kontakty do všetkých poisťovní. A to najlepšie? Je zadarmo. Nájdete ju v Google Play aj App Store
Ak sa chystáte riešiť poistenie alebo by sa vám zišlo, aby niekto hodil očkom na vaše poistné zmluvy, ozvite sa nám. Radi sa postaráme o to, aby ste v prípade poistnej udalosti nemuseli zažívať zmätenie ako John Travolta.

Autor článku:

Paťo Hlivka

Ej kej ej náš životkááár. Od detstva ho fascinuje hudba a vo svojich voľných chvíľach dokáže za klavírom presedieť hodiny. Nenechá si ujsť žiadny futbalový zápas svojho obľúbeného tímu a ostáva mu verný aj napriek prehrám, čo sa potom odráža aj v jeho pracovnej sfére, kde ho prehry motivujú posúvať sa ďalej.

Páči sa vám článok? Pošlite ho ďalej.

Máte pocit, že vieme dať vaše financie do pohody?

Kontaktujte nás
© 2024 mam vybavene, s. r. o.
 – Web navrhla a vytvorila agentúra YNK media